Innovatie 2022

Uniek in Tsjechië: ČSOB lanceert een nieuwe dienst waarmee klanten bij elke kaartbetaling een klein bedrag kunnen bijdragen aan goede doelen.

Klanten kunnen de nieuwe ČSOB-dienst vinden in hun mobiele
banksysteem ČSOB SMART of vanaf april kunnen ze erover praten met de virtuele assistent KATE, die deze dienst ook gemakkelijk voor hen kan regelen. Cliënten kunnen een van de negen non-profitprojecten steunen, en zij kunnen hun keuze op elk moment wijzigen. Zij kunnen ook kiezen hoeveel zij willen bijdragen van elke debet- en kredietkaartbetaling, namelijk 0,1; 0,5 of 0,8 procent. De klanten vinden dan eenmaal per jaar een bevestiging van het gedoneerde bedrag in hun internetbankieren.

"Ik ben verheugd om onze volgende innovatie op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid te introduceren, waarbij we onze klanten in staat stellen om op een eenvoudige manier goed te doen. Wij hebben de nadruk gelegd op een gebruiksvriendelijke en elegante manier van bijdragen, waarbij elke transactie een bijdrage is van een verwaarloosbaar bedrag, maar die, opgeteld voor alle cliënten, echt kan helpen. Ik denk dat klanten deze nieuwe dienst zullen appreciëren en ons zullen helpen waar dat het meest nodig is," zegt Petr Hutla, lid van de raad van bestuur van ČSOB en verantwoordelijk voor kredietbeheer en duurzaamheid.