Innovatie 2021

Met de Instant Card service beschikken KBC-klanten meteen over een digitale versie van hun debetkaart.

KBC (Brussels) / CBC biedt vanaf vandaag als eerste grootbank in België de Instant Card Service aan.

Dankzij deze service beschikt een klant van KBC (Brussels) / CBC die een nieuwe debetkaart aanvraagt, of een bestaande kaart vervangt, meteen digitaal over zijn nieuwe kaart in KBC Mobile.

De klant kan dan onmiddellijk :

• contactloos betalen in de winkel.
    De nieuwe debetkaart kan gekoppeld worden aan contactloze betaal
    oplossingen zoals KBC-MobilePay, Google Pay, Apple Pay, FitBit Pay, Garmin Pay, of een wearable.
  • betalen op het internet.
    De kaartgegevens van de nieuwe debetkaart kunnen opgevraagd worden in KBC Mobile, zodat de klant deze kan gebruiken bij een internetaankoop en de betaling kan bevestigen met MobilePay door de  QR-code in te scannen..
De fysieke debetkaart ontvangt de klant enkele dagen later.

Een nieuwe rekening openen gaat overigens ook veel makkelijker en neemt nu slechts 6 minuten in beslag. Die gebruiksvriendelijke en comfortabele manier van werken hebben we ge-smart copied van onze collega’s van KBC Ireland, die in september 2017 de standaard voor digitaal klant worden reeds in de markt zetten.  Meer gebruiksgemak, minder rompslomp, om onze klanten verder te ontzorgen. Wanneer de klant gebruik maakt van Itsme om de documenten digitaal te ondertekenen, kan hij zelfs op minder dan 4 minuten beschikken over een actieve rekening.

UBB has created an online platform for trade finance

Given the constantly growing need and search for digital solutions, United Bulgarian Bank has created the innovative web-based platform UBB Trade Finance Portal for its business clients

UBB business-clients may submit (fully online) orders for letters of credit, bank guarantees, documentary collection, ... signed with a Qualified Electronic Signature (QES).

UBB is the first Bulgarian bank  to offer such a solution to its corporate clients, in order to optimize the trade finance processes, notorious for being time-consuming and involving physical exchange of documentation.