Innovatie 2020

Groene kaart wordt wit en gaat digitaal

In navolging van een Europese beslissing, vertaald door het Belgisch Bureau van de autoverzekeraars (BBAV) wordt de traditionele groene kaart vanaf 1 juli 2020 op wit papier aangeleverd en mag dit verzekeringsbewijs ook digitaal afgeleverd worden.

KBC maakt van deze wijziging gebruik om een nieuwe stap te zetten in de digitale communicatie met haar klanten en zal dit verzekeringsbewijs beschikbaar stellen in KBC Mobile en KBC Touch.

Het is een logische stap in het digitale aanbod van KBC naar haar klanten. Niet enkel het afsluiten van nieuwe polissen kan volledig digitaal, maar ook de schadeaangifte van de auto kan een particulier volledig digitaal aangeven en opvolgen.

De communicatie over een schadegeval gebeurt ook steeds meer digitaal, zodat de klant te allen tijde, en zo snel mogelijk, over de meest recente informatie beschikt.

Het verzekeringsbewijs is meteen elektronisch beschikbaar bij het afsluiten van een autoverzekering.

Apple Pay

UBB Interlease offers the first full digital leasing in Bulgaria (only in English)

The innovative service of UBB Interlease EAD and Eurotrust Technologies AD introduces a new way of leasing contracts on the Bulgarian market – remotely via mobile application
UBB Interlease (part of the Belgian KBC Group) in cooperation with the Bulgarian certification company Eurotrust Technology, provide the opportunity for their clients to sign their leasing contract remotely without having to visit an office of the leasing company or the office of the supplier of the leasing asset of their choice.

The new process ensures speed and saves customers efforts – they are not bound by the workload of the leasing company, nor by its working hours and the location of its offices and can receive, read and sign their leasing contract in minutes in a convenient Through the Evrotrust mobile application.

In addition to convenience and speed, the digital signing of a leasing contract through the Eurotrust mobile application provides the customer with a copy of the document immediately after its signature and guarantees the identity of the parties through the strength of the qualified Electronic signature (EPC). And the signing, besides everything described above, is also completely free for the client.
“Providing a wide range of services to solve the problem of time and distance between client and expert for maximum convenience is an ambition of all companies in the KBC Group,” said Petar Andronov, CEO of UBB and Country Manager of KBC Group. for Bulgaria.

4 grootbanken en Isabel Group bundelen krachten voor vereenvoudiging zakelijke dienstverlening met KUBE

De vier Belgische grootbanken Belfius, BNP Paribas Fortis, ING België en KBC hebben vandaag samen met Isabel Group KUBE aangekondigd. Via de blockchaintoepassing KUBE gaan financiële instellingen gegevens van bedrijven delen met elkaar in het kader van het Know Your Customer-proces. Dat maakt de verificatie en het onderhoud van bedrijfsidentiteiten eenvoudiger voor bedrijven en banken. KUBE versnelt zo de dienstverlening aan bedrijven en voert bovendien de strijd op tegen fraude en witwaspraktijken. De Belgische financiële sector is met KUBE de eerste die blockchain op grote schaal gebruikt om bedrijven te identificeren.

Om witwassen en fraude te voorkomen zijn banken verplicht om bij de opening van een bedrijfsrekening de identiteit van de zaakvoerders en de belangrijkste aandeelhouders te controleren en dat regelmatig te blijven doen. Die informatie gaan ze voortaan via KUBE met elkaar kunnen delen. In dat kader ondertekenden de vijf partijen vandaag een memorandum van overeenstemming.

Slimme beleggingsassistent Matti helpt trackerportefeuille samen te stellen op maat van de klant

Bolero maakt met Matti beleggen op de beurs nog toegankelijker en laagdrempeliger

• Hulp bij samenstelling van portefeuille van trackers (ETF’s), met automatische monitoring en alerting dankzij beleggingsalgoritme
  • Op basis van een geselecteerd universum van 50 ETF’s